
Avoimet palvelupyynnöt
Palvelupyyntöjen hakutekijät
Yleisestä työjonosta näet asiakkaiden organisaatiolle lähettämät palvelupyynnöt käyttäjäroolisi (ohjaaja / neuvoja) mukaisesti. Voit hakea palvelupyyntöjä sanahaulla tai hakusuodattimien avulla. Jos haet palvelupyyntöjä hakusuodattimilla, valitse valikosta Paikkakunta, Viimeisin vastaaja, Lomakkeen nimi ja / tai Aihe.
Palvelupyynnön käsittely
Sivulla olevasta listauksesta voit avata yksittäisen palvelupyynnön. Yksittäiseen palvelupyyntöön voit lisätä pyyntöön liittyvän aiheen tai aiheet. Pääset vastaamaan asiakkaalle ja voit käyttää joko valmista viestipohjaa tai kirjoittaa vastauksen asiakkaalle viestikenttään. Vastaukseen voit lisätä tiedostoja ja/ tai aineistoja. Vastauksen lähettämisen jälkeen palvelupyyntö siirtyy arkistoon. Jos asiakas lähettää jatkokysymyksen, palvelupyyntö tulee yleiseen työjonoon.
Muita sivun toimintoja ovat Palauta työjonoon, Tallenna omiin asiakkaisiin, Perusta ohjaustila ja Siirrä toiselle asiantuntijalle ja Arkistoi palvelupyyntö.
Palvelupyynnön siirtäminen työjonoon tai itselle
Jos valitset Palauta työjonoon painikkeen, asiakkaan palvelupyyntö palautuu yleiseen työjonoon. Myös selaimen Takaisin-painike palauttaa palvelupyynnön työjonoon. Tallenna omiin asiakkaisiin -valinta poistaa palvelupyynnön yleisestä työjonosta ja palvelupyyntö siirtyy sinun Omat palvelupyynnöt -jonoosi. Voit poimia työjonosta palvelupyyntöjä itsellesi ja vasta niihin myöhemmin. Huomioi, että organisaatiollasi voi olla palvelulupaus, kuinka nopeasti palvelupyyntöihin vastataan.
Jos asiakas tarvitseekin neuvonnan sijaan ohjausta ja jos asiakkaan viesti tulee yhteydenottolomakkeen kautta, ohjaajan roolissa oleva asiantuntija voi perustaa asiakkaalle ohjaustilan Perusta ohjaustila -painikkeen avulla.
Palvelupyynnön siirtäminen toiselle asiantuntijalle
Siirrä toiselle asiantuntijalle -painikkeella voit siirtää asiakkaan palvelupyynnön toiselle asiantuntijalle vastattavaksi. Voit valita valikosta kenelle siirrät palvelupyynnön, mutta siirrä palvelupyyntö vain oman organisaatiosi asiantuntijalle.
Asiakkaan palvelupyyntö poistuu yleisestä työjonosta ja siirtyy toisen asiantuntijan Omat palvelupyynnöt -jonoon. Asiantuntija, jonka omat palvelupyynnöt -jonoon asiakkaan viesti siirtyy, saa ilmoituksen asiasta sähköpostiinsa ja näkee ilmoituksen siirrosta myös Ohjaustaverkossa.fi-sivulla olevasta kellokuvakkeesta. Arkistoi palvelupyyntö -painikkeen valinta poistaa palvelupyynnön yleisestä työjonosta ja arkistoi sen.